2012-04-11
 09:00:56

Coyote - Cotten

De som känner mig kanske listat ut vem ponnyn är, om inte annat sett bilden..

 

 

 

Han hette Coyote men gick under namnet Cotten till vardags.

En helt fantastisk ponny med ett hjärta av guld, han var verkligen en härlig kille..

 

Anledningen till att jag red honom var för att ja ville tävla Bohuscupen men hade ingen häst och ja, då fanns han tillgänglig på ridskolan, en hoppglad tok som visste vad allt gick ut på..

 

Så de var bara för mig att öva, vad var det jag gett mig in på egentligen, stela ponny men när han fick hoppat så var det en helt annan häst och han tvekade inte ens..

 

Början av våren 2010 i Tanum..

 

Sen lärde vi väl känna varandra lite bättre och ja, han gick verkligen in i sitt jobb, hjälpa mig över hindren, det är mycket tack vare Cotten som jag vågar hoppa  igen..:)

 

Tyvärr fick han inte mer än 16 år på jorden och den 12 augusti 2011 fick himlen en till änglahäst..

 

 

Jag lär aldrig glömma Bohuscupen 2010 och det är pågrund av Cotten och alla goa lagmedlemmarna :)

 

Tanum

Pokalhoppet - "hemma" Valsäng 2010

Pokalhoppet - "hemma" Valsäng 2010

Final BC - Troya 2010

Jag tycker denna bild gör honom mest rättvis, han var fantastisk!

Lite bus fick man ju ha ibland :)

"Jaha, ännu en framridning då" <3

Coyote – Alltid älskad och saknad – 1995-2011






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!